(سایت مداحی کربلایی محسن احمدی) بانوای دلنشین کربلایی محسن احمدی دوشنبه شبـــــــها راس ساعت:21 نعمت آباد خ میرزایی جنب خیابان مینو حسینیه حضرت ابوالفضل العباس(ع)،سامانــــــه هیئت:09381954355،سایت سیاسی مذهبی،اشعار مذهبی،اشعار مهدوی،احادیث و روایات
| ||
|
در هنگام سحر از خوردن سبزی و ننوشیدن چای بپرهیزید! یکی از مقولات مهم در زمان تغذیه سحر آن است که روزهداران به جای آب میتوانند جهت رفع تشنگی در طول روز از نوشیدنی کاسنی استفاده کنند که بسیار میتواند در رفع تشنگی آنان در طول روز موثر واقع شود.
[ 20 / 4 / 1392
] [ 14:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ آورده اند: قوم حضرت ادریس(ع) بر او خیلی جفا کرد، تا اینکه خدا خطاب به ادریس فرمود اینان قدر پیامبر وحجت من را نمی دانند لذا تصمیم گرفته ام ، تورا از ایشان بگیرم و اینگونه غیبت چهل ساله ادریس آغاز گشته و قوم او دچار عذاب الهی گشتند. چنان گرسنگی آنان را فرا گرفت که سنگ بر شکمشان می بستند ، پس از چهل سال فقهایی در میان ایشان ظاهر شدند و خطاب به مردم گفتند: مردم پذیرفتند و از همان لحظه توبه نموده و گناهان خود را تر ک کردند به محض این تصمیم ، خداوند به ادریس فرمود: به خاطر این ترک اولی و تعلل از سوی ادریس ، خدا ۳ روز گرسنگی به او چشاند همانگونه که قومش این رنج را تحمل کرده بودند و پس از آن ادریس دو باره در میان قوم خود ظاهر گشت و به ادامه ماموریت الهی خود پرداخت. آری ادریس پس از چهل سال دوباره ظهور کرد چون قومش لایق حضور حجت خدا شدند و شرط اصلی این ظهور اصلاح افراد آن جامعه بود.
[ 15 / 6 / 1392
] [ 18:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[
[ 9 / 5 / 1393
] [ 10:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ بزرگترين وظيفهى منتظران حضرت ولیعصر(عج) در کلام رهبر معظم انقلابپايگاه اطلاعرساني khamenei.ir گلچینی از بیانات آیتالله خامنهای در مورد حضرت ولیعصر ارواحنا لهالفداء و وظايف منتظران آن حضرت را منتشر کرده است. مـــــوضوعات مـــــرتبط: دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای دینی، اخبار جهان اسلام، اخبار مذهبی، حضرت بقیة الله (ع)، امام خامنه ای (حفظة الـ...)، ، بــــــــــرچـــسبهــا: دست قاهر قدرتمند الهى , اين معنى انتظار فرج است , ما بايد خود را براى سربازى امام زمان آماده كنيم , حقیقت انتظار , اين, آيندهى قطعى شماست , قبل از فرج, آسايش و راحتطلبى و عافيت نيست! , بايد زمينه را آماده كنى , دنيا را از عدل و داد پر مىكند و ظلم را ريشهكن مىسازد , بايد در آن جهت تلاش و كار كنيم , مصداق وعدهی الهی , خواهد رسید, پيام انقلاب ما , اميدى در دل بنىآدم , تاثیر اعتقاد به ظهور حضرت , زندگى بشر هم از آنجا به بعد است! , روز تحقق شعارها , فقط نشستن و اشك ریختن فایده ندارد! , ناظر است و مىبيند! , بزرگترين وظيفهى منتظران , يك حكومت صددرصد مردمى , حماسه سیاسی , حماسه اقتصادی , اخبار , اخبار سیاسی , اخبار مذهبی , اخبار ایران , اخبار جهان , اخبار علمی , اخبار فرهنگی , خبر , خبر سیاسی , خبر علمی , خبر فرهنگی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , پایگاه مداحی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , پایگاه مداحی , سایت نوحه , سایت مذهبی , آدرس هیئت های مذهبی , مداحی , دانلود نوحه , روضه , پایگاه مداحان , مداحان ایران , نوحه های زیبا , پایگاه هیئتی ها , پاتوق بچه هیئتی ها , پایگاه مداحی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , ادامـــــــــــــــــــه مـطلـبـــــــــــــــــــــــــ [ 3 / 4 / 1392
] [ 22:16 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ توبه آنچه بسیار شگفت آور و از سوی دیگر بسیار امید آفرین و خوشحال کننده است، اجازه توبه و انابه ای است که خداوند حکیم و رحیم به بندگان گناهکار خود داده است، ما در دو نوشتار کوتاه در مورد آثار معصیت، روایاتی را عرض می کنیم و بعد از آن درباره رخداد نورانی و زیبای توبه، نکاتی را تقدیم میکنیم. در اینجا به عنوان یک مقدمه ضروری و البته واضح مطلبی را متذکّر میشویم که اگر در قبول آن، دچار تردید و خللی باشیم کل بحث این دو مقاله و بلکه کلّ آموزه های دین اسلام و در پی آن، اصل تدّین و دینداری انسان نابود می شود و البته این مقدمه ضروری، نیازمند یک آسیب شناسی حیاتی نیز هست که به دنبال اصل مقدمه، به آن نیز اشارتی خواهیم داشت. اما آن مقدمه اساسی این است که شرط بهره مندی حقیقی و قبول و اذعان به معارف اسلامی، ایمان به غیب است. قبول داشتن عالمی واقعی و حقیقی، غیر از عالم مادی و محسوس است. وجود خداوند تبارک و تعالی، وجود فرشتگان الهی و اصلاً خود وحی اموری هستند که اگر آدمی به غیب، ایمان نداشته باشد نمی تواند آن ها را قبول کند. علاوه بر آنکه بعضی از آموزه های اسلام ناظر به روابط حاکم بر غیب عالم است و پرده از روی روابطی غیر مادی و محسوس بر می کند. البته الآن و در این مقاله نمی خواهیم راجع به امور غیر فیزیکی بحث کنیم و مثلاً رابطه علیّت را بررسی کنیم و اثبات کنیم اصلاً خود علیت امری غیرمادی است. اینها مباحث مفید و با اهمیت فلسفی هستند که فعلاً غرض ما را تشکیل نمی دهند. هدف ما در اینجا فقط تذکّر همان مقدمه اساسی است. شاید به همین دلیل باشد که خداوند متعال در آغاز سوره بقره می فرماید: ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین الذین یومنون الغیب. این کتاب ارجمند، هیچ شکی در آن راه ندارد، راهنمای با تقوایان است، آنان که به غیب ایمان دارند. مشاهده می کنیم که اولین ویژگی اهل تقوا، ایمان به غیب بیان شده است. آری این مقدمه را عرض کردیم تا همانطور که در ادامه دلایل آن را خواهیم آورد، بگویم چه بخواهیم و چه نخواهیم چه خوشمان بیاید چه ناراحتمان کند، گناه و معصیت در معنویت آدمی و، در جان انسان و در سعادت ابدی وی تأثیر دارد. علاوه بر آنکه بر حیات دینوی او نیر موثر است. اما اعتقاد به غیب، همواره در معرض یک انحراف خطرناک است. اینجا یکی از آن جاهایی است که خطر خرافه و خیال پردازی، همیشه آن را تهدید می کند و حال آن که هر آنچه را که تأثیرگذار در غیب است و هر آنچه را که امری غیرفیزیکی یا فیزیکی است باید با دلیل معتبر پذیرفت. یعنی دلیل عقلی صحیح و متقن آن را اثبات کند و یا دلیل نقلی (قرآنی یا حدیثی) معتبر آن را بیان بنماید. یعنی نباید ایمان به غیب، دروازه ورود هر مهمان ناخوانده و زشت منظری را بگشاید و باعث انحراف و گمراهی باشد. همانا بنده از خداوند حاجتی دارد که بر طرف شدن و قابل اجابت است حال یا به زودی و یا در آینده، اما آن شخص مرتکب گناه می شود، پس خداوند متعال به فرشته (خود) می گوید: حاجت او را برطرف مکن و او را از آن محروم ساز! زیرا او متعرض خشم من شده است و سزاوار محرومیت از سوی من است پس از این مقدمه می پردازیم به اصل مقاله که اثبات و یادآوری آثار سوء معصیت و نافرمانی خداوند متعال است: از امام باقر (علیه السلام) نقل شده که فرمودند: ما من عبد الا و فی قلبه نکتة بیضاء فاذا اذنب ذنبا خرج فی النکتة نکتة سوداء، فان تاب ذهب ذلک السواد و ان تمادی فی الذنوب زاد ذلک السواد حتی یغطّی البیاض فاذا تغطّی البیاض لم یرجع صاحبه الی خیر ابدا و هو قول الله عز و جل «کلا بل ران علی قلوبهم ما کانوا یکسبون»[1] هیچ بنده ای از بندگان خدا نیست، مگر آنکه در قلب وی نقطه ای سپید وجود دارد، پس هنگامی که مرتکب گناهی می شود از قطعه ای سیاه در آن نقطه سپید پدید می آید، اگر توبه کند آن نقطه سیاه برطرف می شود و اگر به گناهان ادامه بدهد آن سیاهی، افزایش می یابد تا جایی که همه آن سپیدی را می پوشاند، در این حالت صاحب آن قلب، هیچ گاه به خیر و نیکی باز نمی گردد و این همان فرمایش خداوند عز و جل است [که در سوره مطففین، آیه 14 فرموده است]: هرگز چنین نیست [و آیات ما افسانه نیست آن ها که چنین می گویند به خاطر این است که] آنچه انجام داده اند، بر دل هایشان زنگار بسته است، از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که فرمودند: ان الرجل یذنب الذنب فیحرم صالة اللیل و ان العمل المّسّی اسرع فی صاحبه من السّکّین فی اللعم.[2] آدمی گناه می کند پس محروم از نماز شب می شود و براستی که عمل زشت تأثیر سریع تری در صاحب خود دارد تا چاقو در گوشت. آری چقدر روشن و صریح به ما فرموده اند: گناه تیرگی قلب و باطن می آورد و خیلی سریع در قلب آدمی پدیدار می شود. آری سرانجام این جراحت قلبی همان طور که در اولین روایت آمده است، هلاکت و عاقبت به شرّی است مگر آنکه آدمی باز گردد و توبه کند که به فضل خداوند متعال در مقاله بعدی راجع به آن مطالبی عرضه می کنیم. مضمون فوق در روایت دیگری نیز آمده است. امام صادق (علیه السلام) از پدر بزرگوار خود و ایشان از پدران خود، از رسول الله (صلی الله علیه واله وسلم) نقل کرده اند که خداوند متعال فرمود: ایما عبد اطاعنی لم الکه الی غیری و ایما عبد عصانی و کلته الی نفسه ثم لم ابال فی ایّ وادهلک.[3] هر بنده ای که مرا اطاعت کند او را به غیر خودم واگذار نمی کنم و هر عبدی که مرا معصیت کند، او را به خودش وا می نهم، سپس اعتنایی نمی کنم که در چه جایی به هلاکت می افتد. گناه تیرگی قلب و باطن می آورد و خیلی سریع در قلب آدمی پدیدار می شود. آری سرانجام این جراحت قلبی همان طور که در اولین روایت آمده است، هلاکت و عاقبت به شرّی است مگر آنکه آدمی باز گردد و توبه کند که به فضل خداوند متعال در مقاله بعدی راجع به آن مطالبی عرضه می کنیم در روایتی دیگر از حضرت امام صادق (علیه السلام) چنین می خوانیم: ان الذنب یحرم العبد الرزق.[4] همانا گناه، بنده را از روزی محروم می کند. چنانچه از حضرت امام باقر (علیه السلام) منقولست: ان العبد یسأل الله الحاجة فیکون من شأنه قضائها الی اجل قریب او الی وقت بطیء فیذنب العبد ذنبأ فیقول الله تبارک و تعالی: للملک لا تقض حاجة و احرمه ایّاها، فانه تعّرض لسخطی و استوجب الحرمان منّی.[5] همانا بنده از خداوند حاجتی دارد که برطرف شدن و قابل اجابت است حال یا به زودی و یا در آینده، اما آن شخص مرتکب گناه می شود، پس خداوند متعال به فرشته (خود) می گوید: حاجت او را برطرف مکن و او را از آن محروم ساز! زیرا او متعرض خشم من شده است و سزاوار محرومیت از سوی من است. لازم است در اینجا نکته ای را متذکر شویم و آن اینکه تعبیراتی این چنین که در این روایت درباره افعال خداوند سبحان، بیان شده است و در میان آیات شریفه قرآن و سایر روایت نیز آمده است، هر چند در ظاهر مشکل و یا اصلاً نادرست، به نظر برسد ولی دارای تأویلات و معانی بلندی می باشد که در بسیاری از موارد گویای تحقق «بداء» در افعال الهی می باشد که خود بحث جداگانه ای را می طلبد. اما نکته مهم آنست که این جملات و عبارات حقایقی را بازگو می کنند - مثل تأثیر سوء گناهان- که به هیچ بهانه ای نمی توان آنها را ردّ کرد. به همین مقدار بسنده می کنیم و یادآور می شویم، فرازهای آغازین دعای نورانی کمیل، گویای صریحی از آثار سوء گناهان است که طالبان می توانند به آن مراجعه کنند. پی نوشت ها: [1] - الکافی، ج2، ص 273 [2] - همان مأخذ، ص272 [3] - الأمالی، شیخ صدوق، ص 489 [4] - الکافی، ج2، ص 271 [5] - همان مأخذ
[ 28 / 3 / 1392
] [ 20:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ به گزارش قدس آنلاین، سن چهل سالگی سنی است که گفته می شود بسیاری از خصلت ها در انسان نهادینه می شود. انسان اگر بتواند در این سن ،عادات و رفتارهای نیکو را در وجود خویش ملکه کند به بسیاری از توفیقات نیز می تواند دست یابد. اما اگر خدای نکرده نه تنها از نهادینه کردن خصلت های نیکو خبری در وجود انسان نباشد بلکه به برخی عادت های نادرست و زشت خود را عادت داده باشد چه بسا در دنیا و آخرت متضرر شود. در روایتی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم آمده است: مـــــوضوعات مـــــرتبط: احــــــــادیث و روایــــــــات، حکایات، روایات مذهبی، حدیث، بـایگانــــــی مـطالب زیبــــا، مطالب زیبا وخواندنی، دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای دینی، اخبار جهان اسلام، اخبار مذهبی، پیامبــــــــران و معصومیـــــــن(ع) و بـــــزرگان و عـــــزیزان شیعــــــه، حضرت رسول اکرم (ص)، ، بــــــــــرچـــسبهــا: بوسه شیطان , پیشانی , سن چهل سالگی , پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم , خصلت های نیکو , عادات و رفتارهای نیکو , چهل سالگی , حدیث , رسول اکرم , ادامـــــــــــــــــــه مـطلـبـــــــــــــــــــــــــ [ 28 / 3 / 1392
] [ 10:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ چهار سفارش مهم خداوند به حضرت رسول(ص) هيچ بنده اى برايم چهار چيز را تضمين نمى كند ، مگر اين كه او را به بهشت در مى آورم : زبان فرو بندد و آن را جز بدانچه به وى مربوط است نگشايد، دل خويش را از وسواس حفظ كند، آگاهى من از او و اين را كه او در زير نگاه من است،پاس بدارد؛ و نور ديدهاش، در گرسنگى باشد. مـــــوضوعات مـــــرتبط: احــــــــادیث و روایــــــــات، حکایات، روایات مذهبی، حدیث، دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای دینی، پیامبــــــــران و معصومیـــــــن(ع) و بـــــزرگان و عـــــزیزان شیعــــــه، حضرت رسول اکرم (ص)، ، بــــــــــرچـــسبهــا: امام على عليه السلام , پيامبر صلى الله عليه و آله و سلّم , حديث معراج , پروردگارا , به عزّت و جلالم سوگند , زبان فرو بندد , حكمت , حفظ دل , تقرب به خداوند , اندوه دائم , كم هزينگى براى مردم , حقگويى , گرسنه يا در حالت سجده , ارث گرسنگى چيست؟ , دلخويش را از وسواس حفظ , اخبار , اخبار سیاسی , اخبار مذهبی , اخبار ایران , اخبار جهان , اخبار علمی , اخبار فرهنگی , خبر , خبر سیاسی , خبر علمی , خبر فرهنگی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , پایگاه مداحی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , پایگاه مداحی , سایت نوحه , سایت مذهبی , آدرس هیئت های مذهبی , مداحی , دانلود نوحه , روضه , پایگاه مداحان , مداحان ایران , نوحه های زیبا , پایگاه هیئتی ها , پاتوق بچه هیئتی ها , پایگاه مداحی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , ادامـــــــــــــــــــه مـطلـبـــــــــــــــــــــــــ [ 17 / 3 / 1392
] [ 15:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ سه ویژگی برای بهره گیری از دنیای حلال حضرت موسی بن جعفر امام کاظم علیه السلام در حدیثی زیبا سه ویژگی برای بهره گیری از دنیای حلال را برشمردهاند. متن حدیث:اِجعَلوا لِأَنفُسِكُم حَظَّاَ مِنَ الدُّنيا بِإعطائِها ما تَشتَهي مِنَ الحَلالِ و ما لا يَثلَمُ المُرُوَّةَ وما لا سَرَفَ فيهِ واستَعينُوا بِذلِكَ عَلى اُمورِ الدّينِ. «تحف العقول، حدیث شماره 5229» مـــــوضوعات مـــــرتبط: احــــــــادیث و روایــــــــات، حکایات، روایات مذهبی، حدیث، بـایگانــــــی مـطالب زیبــــا، مطالب زیبا وخواندنی، دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای دینی، پیامبــــــــران و معصومیـــــــن(ع) و بـــــزرگان و عـــــزیزان شیعــــــه، امام موسی کاظم (ع)، ، بــــــــــرچـــسبهــا: حضرت موسی بن جعفر امام کاظم علیه السلام , , حدیثی زیبا , متن حدیث , بهره حلال , حدیث معصوم , کلام معصوم , حدیث دل , حدیث آموزنده , اخبار , اخبار سیاسی , اخبار مذهبی , اخبار ایران , اخبار جهان , اخبار علمی , اخبار فرهنگی , خبر , خبر سیاسی , خبر علمی , خبر فرهنگی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , پایگاه مداحی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , پایگاه مداحی , سایت نوحه , سایت مذهبی , آدرس هیئت های مذهبی , مداحی , دانلود نوحه , روضه , پایگاه مداحان , مداحان ایران , نوحه های زیبا , پایگاه هیئتی ها , پاتوق بچه هیئتی ها , پایگاه مداحی , سایت هیئت ها , سایت مداحان , ادامـــــــــــــــــــه مـطلـبـــــــــــــــــــــــــ [ 15 / 3 / 1392
] [ 23:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ چرا به امام کاظم(ع) «بابالحوائج» می گویند؟ حجتالاسلام احمد غلامعلی عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: القاب و کنیههای امام کاظم (ع) بسیار زیاد است القابی مانند: صابر، الوفی، امین، العالم، الکاظم و کنیههایی مانند ابو ابراهیم، ابوالحسن الماضی و ابوالحسن الاول. این موضوع بیانگر جبر تقیهای آن زمان بوده است که مردم نمیتوانستند به راحتی از امام اسم ببرند.
[ 15 / 3 / 1392
] [ 15:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ راهی بدون برو برگرد برای استجابت دعا چگونه می شود کاری بدون لوازم و شرایط انجام گیرد و انتظار نتیجه گرفتن از آن کار را داشته باشیم؟ یکی از این کارها که بدون مقدمات به سرانجام نخواهد رسید دعا کردن است. مـــــوضوعات مـــــرتبط: احــــــــادیث و روایــــــــات، حکایات، روایات مذهبی، حدیث، بـایگانــــــی مـطالب زیبــــا، مطالب زیبا وخواندنی، دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای دینی، ، بــــــــــرچـــسبهــا: آیه 60 سوره مبارکه غافر , استجابت دعا , اُدعُونی أستَجِب لَکُم , مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم , اذن دخول ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین , قنوت وتر , چرا هر چه دعا می کنیم دعاهایمان مستجاب نمی شود؟ , pnde ,hphnde ,v,hdhj lbifd ,ugd nhdd ,jfdhk ,fiajdhk ,\hd'hi lnhpd ,dh psdk ,dh ugd ,dh lind ,dh vqh ,auv ,hauhv ,hauhv lbifd , nd,hki ,lpvl ,uha,vhddhk ,jhs,uh ,v[f ,vlqhk ,lhi vlqhk ,lhi fkn'd ,ckn'd khli ,hggi ,fsl hggi ,hofhv lbifd ,hofhv sdhsd ,hofhv hkjohfhj ,hkjohfhj92 ,hkrghf hsghld ,vifv ,lpsk hplnd ,lpsk ,hplnd ,;vdl hig fdj ,hig fdj ,vs,g onh, lndki ,;vfgh ,ohki onh ,'nhdd psdk ,lsj ,sdn hgainh ,kvl htchv ,soj htchv ,\ca;d ,lxhgf cdfh ,;vfghdd ,;vfghdd lpsk ,;vfghdd hplnd ,ph[ lpsk hplnd ,sk' klh ,lain ,ovhshk vq,d ,idmj ih ,lnhphk ,sdf svod ,[,hn lrnl ,;vdld ,lpl,n ;vdld ,fhcd'vhk ,u;s lbifd ,اخبار ,اخبار سیاسی ,اخبار مذهبی ,اخبار ایران ,اخبار جهان ,اخبار علمی ,اخبار فرهنگی ,خبر ,خبر سیاسی ,خبر علمی ,خبر فرهنگی ,سایت هیئت ها ,سایت مداحان ,پایگاه مداحی ,سایت هیئت ها ,سایت مداحان ,پایگاه مداحی ,سایت نوحه ,سایت مذهبی ,آدرس هیئت های مذهبی ,مداحی ,دانلود نوحه ,روضه ,پایگاه مداحان ,مداحان ایران ,نوحه های زیبا ,پایگاه هیئتی ها ,پاتوق بچه هیئتی ها ,پایگاه مداحی ,سایت هیئت ها ,سایت مداحان , ادامـــــــــــــــــــه مـطلـبـــــــــــــــــــــــــ [ 9 / 3 / 1392
] [ 16:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[
[ 9 / 3 / 1392
] [ 15:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ احادیث و روایات معصوم(ع) در مورد خوردن گوشت مـــــوضوعات مـــــرتبط: احــــــــادیث و روایــــــــات، حکایات، روایات مذهبی، حدیث، دانستنیــــــــــــها، دانستنیهای دینی، مــــطالب پـزشکـــــی، تغذیه سالم، پیامبــــــــران و معصومیـــــــن(ع) و بـــــزرگان و عـــــزیزان شیعــــــه، امام رضا (ع)، ، بــــــــــرچـــسبهــا: احادیث و روایات منقول از امام رضا(ع) , احادیث , روایات , طرز تهیه و مصرف گوشت , منابع غذایی , خوراکی های لذیذ گوشت ماهی , روایتی امام رضا (ع) , خوردن قلوه و سیرابی , pnde ,hphnde ,v,hdhj lbifd ,ugd nhdd ,jfdhk ,fiajdhk ,\hd'hi lnhpd ,dh psdk ,dh ugd ,dh lind ,dh vqh ,auv ,hauhv ,hauhv lbifd , nd,hki ,lpvl ,uha,vhddhk ,jhs,uh ,v[f ,vlqhk ,lhi vlqhk ,lhi fkn'd ,ckn'd khli ,hggi ,fsl hggi ,hofhv lbifd ,hofhv sdhsd ,hofhv hkjohfhj ,hkjohfhj92 ,hkrghf hsghld ,vifv ,lpsk hplnd ,lpsk ,hplnd ,;vdl hig fdj ,hig fdj ,vs,g onh, lndki ,;vfgh ,ohki onh ,'nhdd psdk ,lsj ,sdn hgainh ,kvl htchv ,soj htchv ,\ca;d ,lxhgf cdfh ,;vfghdd ,;vfghdd lpsk ,;vfghdd hplnd ,ph[ lpsk hplnd ,sk' klh ,lain ,ovhshk vq,d ,idmj ih ,lnhphk ,sdf svod ,[,hn lrnl ,;vdld ,lpl,n ;vdld ,fhcd'vhk ,u;s lbifd , ادامـــــــــــــــــــه مـطلـبـــــــــــــــــــــــــ [ 9 / 3 / 1392
] [ 13:0 ] [ سید مهدی رضوی ]
[ |
|
[ دانلود مداحی با صدای: کربلایی محسن احمدی ] [ danlod madahi : karbalaei mohsen ahmadi ] |